A weblapkészítő sarlatánok és dr. Csábi Bettina ökölvívó bajnokunk kapcsolata

A Pályázati Figyelőt böngészgetve lettem figyelmes pár jól csengő és természetesen engem szakmai szempontból is érdeklő pályázatra. Linkelni egyikre sem fogok, de a mai napon legalább öt olyan pályázat is megtalálható a felületen, amelyről ezen cikk szól. Ilyen és hasonló címmel hirdetnek pályázatot a  jólelkű szolgáltatásukat a rászorulók számára pályázatként való eladására számító vállalkozások: “Vállalkozások Interneten való megjelenésének támogatása“, “Mikro-, kis- és középvállalkozások arculati és webes megjelenésének támogatása“, “CsabaInformatika PÁLYÁZATA“…

Érdemes végigolvasni a cikket, mert a végén kiderül, hogy hogy is jön képbe a sokak által ismert ökölvívó bajnok hölgy.

A bevezetőben igen szívhez szólóan ecsetelik a pályázat nagyszerűségét: “A pályázat célja a vállalkozások, egyéni vállalkozók interneten való megjelenésének támogatása, illetve teljes körű ügyintézése, fenntartása. Ennek keretében a nyertesek saját domain név regisztrációban, egyedi webes megjelenés elkészítésében, folyamatos frissítésében és karbantartásában részesülnek.”

Aztán természetesen a legkülönbözőbb díjakat akasztják le az informatikában járatlan, de az internetes megjelenésben bízó többnyire rászoruló ügyfelektől: regisztrációs díj 40.000 Ft, aztán a “támogatott” ezen felül vállalja, hogy két éven keresztül havi 6000 Ft + ÁFA díjat fizet, fenntartási díjként, … és még sorolhatnám a nagyszerű ajánlatok egyéb pénzügyi feltételeit. (Ha ez nem lenne túl kedvező ajánlat, van ahol “csak” 7000 Ft a regisztrációs díj, de utána öt évig 6000 Ft + ÁFA / hó a “fenntartási díj”.)

Számoljunk csak kicsit utána! Egyszeri 40.000 Ft, aztán még 180.000 Ft a “fenntartási díj” két évre, mindezt olyan feltételekkel, hogy kapunk 300mb tárhelyet egy domain névvel, illetve a honlapunk tartalma a szerződés szerint mindösszesen 4-5 menüpontból állhat. Aztán persze, ha ennél többet akarunk, akkor az “külön megállapodás szerint nagyon kedvezményesen megoldható“.

Sajnos a fenti adatok valósak, a pályázatokból lettek összeollózva; a pályázaton való nyerési esélyünk is igen magas, hiszen “a pályázaton minden szabályosan beérkező pályázatot támogatnak” és “a pályázási lehetőség folyamatos“.

Érdekes megfigyelni azt is, hogy közel azonos, sőt néhol teljesen megegyező szövegezéssel mennek ki ezek a pályázati kiírások üzleti ajánlatok, de a meghirdető teljesen más. Néhol egy fantázia stúdió, néhol egy Kft., néhol pedig magánszemély hirdeti az “igen kedvező áru” honlapot. Ja, és mindenhol kritérium, hogy az elkészült weboldal alján szerepeljen a készítő neve: SEO szempontból sem utolsó dolog ez… Húzzunk le minél több bőrt a rászoruló vállalkozásoktól.

Slusszpoénként érdemes megemlíteni, hogy van olyan pályázatkiíró, amely extrás tárhelyen tartja saját honlapját és referenciaként olyan CWI-s honlapcímet ad meg, amely már nem is létezik (persze már maga a CWI sem létezik…).

És hogy miért említettem a címben dr. Csábi Bettina többszörös profi ökölvívó bajnokunkat? Az egyik ilyen pályázati kiíró nem más, mint … inkább beszéljenek a tények: “A Dream-Food Kft. 2006 évben alakult családi vállalkozásként. Alapítója dr. Csábi Bettina többszörös profi ökölvívó világbajnokunk, és édesanyja.” (Megjegyezendő, hogy a fenti árak és struktúrák nem az ő ajánlatukból lettek kiollózva. Az ő “extra csomagban” hirdetett ajánlatuk többek között 60.000 Ft egyszeri költség mellett 15.000 Ft + ÁFA regisztrációs költséget és két éven keresztül 8000 Ft + ÁFA / hó megfizetését tartalmazza. Mindezért 300 mb tárhelyet, egy .hu domaint, “kisarculatot”, 15x10mb-os e-mail postafiókot, valamint egy tetszőleges számú menüponttal rendelkező weboldalt kapunk, amire még YouTube videók beillesztését is vállalják. 318.750 Ft-ért ez kedvező pályázati ajánlat, nem?)

Fontos figyelembe venni, hogy természetesen nem az üzleti ajánlatok milyenségével, árazásával van a bajom, mindenki úgy adja el a termékét / szolgáltatását, ahogy tudja és amennyire azt a jó erkölcse megengedi. Csak arra kérek mindenkit, hogy ne pályázatként, rászorulók (magánszemélyek, egyszemélyes vállalkozások, kis és középvállalkozások) jóhiszeműségében bízva próbáljanak már meggazdagodni!

10 thoughts on “A weblapkészítő sarlatánok és dr. Csábi Bettina ökölvívó bajnokunk kapcsolata

  1. Mi online arculati munkákkal foglalkozunk. Csábi honlapján olvastam a kiírást. A mi áraink:
    dinamikus weboldal, tetszőleges menűsor, stb.amit Csábi kínál, 150-200 alatt szóba sem állunk senkivel.
    Keresőoptimalizálás, stb, amit szintén kínál: negyedévi 30.000 + FA.
    Karbantartás: ez gondolom a frissítéseket és egyebeket takarja kb 4-8000 + FA.
    Tehát két év alatt alsó hangon 150+8×30+24×4000=486.000
    Akkor most kinek mi a baja? Nem ismerem a csajt, de az ajánlata korrekt, főleg, hogy minimállóvéért kezd neki és kockáztatja, hogy a cég 2-3 hónap múlva beint és szevasz. Mit tud akkor tenni? Semmit.
    Hát csak aennyi lett volna.
    By

  2. @Arculat stúdió: Mint írtam, nem az árakkal van a baj (az mindenkinek saját ügye), hanem a módszerrel… Azzal, hogy pályázatként, rászorulóknak segítségnyújtást álcázva adnak el piaci áron termékeket… (Hiszen pont te is ezt írod, hogy ti is hasonló árakon dolgoztok!)

  3. Hát ebben éppen az a “pályázat”, hogy 2 évig kockáztat, fizet, vagy nem a kuncsaft? Ha megnézitek minimálpénzért honlaphoz jut. Aztán törleszti részletekben.
    Egyébként meg most akart a cégem államilag támogatott hitelt megpályázni. Pénz nincs, de az is csak ingatlan fedezetre. Itt fedezet sincs csak meló, amit vagy kifizetnek, vagy nem. Néztem néhány munkájukat, mert már csak megnézem, ha már ennyire belemelegedek, nem rosszak. Sarlatánok meg mindenhol vannak persze. Én nem láttam a csaj meccseit (bocsánat) de az ajánlata nem sarlatánság, inkább ügyes üzletpolitika, mégha kockázatos is. Egyébként meg úgy látom elég sok melójuk van.
    Sziasztok!

  4. Mint a hozzáértő hozzászólásokból is látszik, itt kockázatot kizárólag a cégem vállal. Minimál összegért jut hozzá a pályázó a honlaphoz, rendkívül alacsony árakon, részletekben kifizetve. Valóban sok munkánk van, gondolom, nem véletlen, hogy “szemet szúrtunk” a cikkírónak. Aki ilyen tematikájú blogot ír, nyilván értenie kellene ahhoz, amit leír. Tehát nyilván tisztában van azzal, hogy az írásának valóságtartalma nulla. Mindenkinek a saját munkájával kellene foglalkoznia ahelyett, hogy más cég ügyeivel foglalkozik. Azzal nem fog több megrendelést szerezni.

    Dr. Csábi Bettina

  5. A hozzászólásomat inkább az Arculat stúdiónak címezném:

    – 400K szerinted korrekt ár egy joomlás oldalért?
    – a munkákat “nem rossz”-nak tituláltad. Linkelnél esetleg néhány oldalt ami szerinted nem rossz ÉS megér cirka 400K?
    – mi egy alap joomlás weboldalt kisarculattal css + grafika 50.000 től készítünk (mert e fölött lehúzás, mert ha egy joomlában nem tudsz összerakni pár óra alatt egy épkézláb oldalt, akkor nincs miről beszélni befektetett munkaóra címszó alatt). 400 ezret akkor kérnék egy jooomlás oldalhoz ha:

    – saját készítésű actionscriptes flash fejléc
    – komplett webáruház rendszer
    – fórumrendszer és/vagy üzenőfal
    – teljes arculat kialakítása (akár arculati kézikönyvvel)
    – teljesen egyedi (nem letöltött átírogatott khm.) css / ajax megoldások
    – saját fejlesztésű joomla komponensek leprogramozása.

    Ha mindez benne van az árban és nem a google a forrás hanem a programozó feje, akkor a 400k egy korrekt ár. De a google-ról ollózott szemét az a 40 ezres kategória. Persze az okos vállalkozó úgyis körülnéz a piacon mielőtt beinvesztál bármibe is.

    Tisztelettel: DD

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük