Facebook-Google összecsapás webmester szemmel

Régóta látni, ahogy a Facebook és a Google kerülgeti egymást: legutóbb a Facebook tiltotta ki a Google AdSense hirdetéseket a belső alkalmazásaiból. Ez talán webmester szemszögből nem is olyan érdekes, az viszont annál inkább, hogy a Facebook nemrég vezette be a blogok saját komment motorját leváltó szolgáltatásának új változatát. Pro érvek: nem kell a blogokra külön regisztrálni, hanem a Facebook azonosítónkkal bejelentkezve azonnal véleményt nyilváníthatunk az adott cikk után, ezen vélemények pedig azonnal megoszthatók a Facebook falunkon. A kontra oldalon persze ott van, hogy saját névvel nem szívesen szólunk hozzá cikkekhez, ráadásul a webmester/oldaltulajdonos kezéből kikerül a kommentek feletti teljes uralom is.

A Facebook comment pluginnal íródott kommenteket a Google nem tudja indexelni, szóval ha lehet, kerüljük webmesterként.” – ezt írta a napokban Nebehaj Viktor, a Google munkatársa.

Érdekes kérdéseket vet fel ez a téma: azonnali plusz látogatókra számítunk a Facebookról, vagy hosszabb távú céljaink vannak a kommentekkel, amelyeket jó lenne viszontlátni a Google keresőjében is? A közösségi hálóban, vagy a keresésekben bízunk inkább?

Az viszont szinte bizonyos, hogy a Bing viszont látni fogja ezeket a kommenteket is. Érdekes lesz megfigyelni az ebből esetlegesen következő új irányvonalakat.

1 thought on “Facebook-Google összecsapás webmester szemmel

  1. A Facebook API lehetőséget biztosít arra, hogy a hozzászólások bekerüljenek a HTML forrásba úgy, hogy a Google is képes legyen azokat indexelni. Így máris nem szenvedünk SEO hátrányt a Facebook hozzászólások miatt.

Hozzászólás a(z) EdgarPE bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük