Weblap klinika

A Google Webmester Súgófórum tagjai mostantól egy weblap klinika szekción belül segítenek a website tulajdonosoknak, a weboldalaikkal kapcsolatos legalapvetőbb hibák felkutatásában. A topic azért jött létre, hogy a webmesterek elsősorban az irányelvek alapján, illetve keresőoptimalizálási, használhatósági (usability) és gyorsasági (site speed) szempontból segíthessenek egymásnak, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy az egyes weblapok több szempontból is jobbak legyenek a felhasználók szemszögéből.

WSzP el is készítette a klinika szabályzatát, amelyet most itt is közzéteszek:

K: Hogyan kérj segítséget a weblap klinikában?
V: Hozz létre egy új kérdést a bal oldalon található menüből. Az áttekinthetőség kedvéért a kérdés rövid összefoglalójába (címébe) add meg a klinikára küldendő honlapod URI-jének releváns részét. (Például:  http://www.macs.ka helyett elég a „macs.ka”) Ezen felül sokat segít, ha megadsz bizonyos háttérinformációkat, mint például a domain kora, mióta van ez az oldal rajta, milyen mozgást tapasztaltál a találati listán az utóbbi időben (pl.: stabilan x. helyen vagyok y. kulcsszóra, vagy 20-30 helyet változik egyik napról a másikra).

K: Csak a saját oldalam küldhetem be?
V: Fontos, hogy olyan oldalt küldj be, ami a tied, vagy legalább is tudod módosítani, alkalmazni a javaslatokat. Semmiként se küldd be a konkurencia oldalát. Az nem jó kérdés, hogy: „Konkuren.cica oldal hogy lehet X. helyen, hiszen nyilvánvalóan netszemét?”

K: Milyen kérdéseket tehetek fel itt?
V: Az alapszabály, hogy a kérdés vonatkozzon egy adott honlapra, vagy akár annak egy részére. Semmiképpen se legyen általános, mivel arra vannak más topikok itt a súgófórumban. (Pl. nem jó kérdés az, hogy: „van egy hírportálom, aminek van napi 5000 látogatója a Googleből…”,  helyette írd ki a hírportál URI-jét, pl. „Hirportal.tld…”)

K: Kérhetek általános véleményt az oldalamról?
V: Igen, de nem árt, ha az „Osszon meg velünk több információt a kérdésről.” részben leírod, hogy kimondottan mikre vagy kíváncsi, szerinted mi a gond az oldaladdal, vagy milyen területen szeretnéd, ha részletesebben elemeznénk az oldalt. (Például: „Az oldal menürendszere áttekinthető, nem zavarja össze az átlag felhasználót? Hogyan lehetne átláthatóbb?” vagy „Az gond a Google Crawler szempontjából, hogy csak Flash menü van az oldalon?”)

K: Egy gyakorlatilag egy ingyenes SEO audit?
V: Egyáltalán nem. A fórumtagok természetesen igyekeznek majd a tanácsokat adni, de egy fórum keretein belül csak a legnyilvánvalóbb problémák feltárására és megoldására van lehetőség, így előfordulhat, hogy sok hiányosság nem kerül megemlítésre. Továbbá egy konkurenciaelemzésre vagy akár egy SEO stratégia kidolgozására semmiképpen sincs lehetőség. Amennyiben SEO konzultációt, vagy SEO auditot szeretnél, mindenként ajánljuk, hogy keress meg egy keresőoptimalizálás céget.

K: Ki válaszolhat a weblap klinikában feltett kérdésekre?
V: Bárki. Ez egy nyilvános fórum. Mielőtt egy választ elfogadnál és alkalmaznád a javasolt módosításokat a weblapon próbáld megérteni az. Ha logikus, érvekkel alátámasztott választ kapsz egy magasabb szintű fórumozótól, kiemelt közreműködőtől vagy Google alkalmazottól, az sokkal nagyobb valószínűséggel jó, mintha valaki 1-es szinten mindenféle érvelés nélkül ajánlana valamit. Noha a rangsorolási tényezőknek csak egy része ismert, ennek ellenére minden rangsorolási tényező onnan ered, hogy a Google releváns találatokat akar adni a felhasználóknak. Ha egy válasz úgy próbál beállítani valamit, hogy ezt kimondottan a keresőrobotok kedvéért csináld, a felhasználók számára teljesen irreleváns vagy hátrányos, akkor valószínűleg az a válasz hibás.

K: Kérdezhetek valamit kimondottan a Google alkalmazottaitól?
V: Nem, a weblap klinika célja, hogy a webmesterek egymásnak segítsenek. Természetesen a Google alkalmazottak is válaszolhatnak, de mivel az ő idejük is véges, ezért előfordulhat, hogy a te kérdésedre nem válaszol egyetlen Google alkalmazott sem. Ennek ellenére a többi válaszoló között lehet olyan válasz, ami megoldja a problémádat. Az is előfordul, hogy amit az alkalmazott válaszolna azt valaki már leírta hamarabb, ilyen esetben fölösleges is lenne még egyszer leírni.

Várunk tehát mindenkit a weblap klinikán!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük