Címke: yahoo

Paraméteres weboldal tulajdonosok figyelem!

A Google Webmesterek/Oldalgazdák Súgója szeptember 15-én  viszonylag sok oldalon frissült, aktualizálódott. Ez a dátum hozott egy újítást is, mégpedig az egyre gyakrabban előforduló paraméteres/dinamikus weboldalak kapcsán.

Egyre többször adódik, hogy dinamikus weboldalt készítsünk és ezek egyik velejárója a paraméter is (pl. index.php?site=alap&id=23). Sokszor ezeket a paramétereket címkézésre, rendezésre, vagy más egyéb olyan dologra használjuk, ahol a tartalom lényegében nem változik (az előző példánál maradva az  index.php?site=zold&id=23 oldal tartalmában nem változott, ugyanúgy a 23-as id-jű lapot hívjuk be, csak épp zöld háttérszínnel), csak mi szeretnénk a felhasználó számára valamilyen szintű kényelmet biztosítani azzal, hogy a tartalmakat többféle úton-módon, kinézettel, címkével, … is elérhetővé tesszük számukra. Természetesen ezzel semmi baj sincs, egészen addig, amíg a keresők ezt nem vélik tartalom duplikálásnak.

Érdemes megemlíteni, hogy a három nagy (Microsoft Bing, Yahoo, Google) megállapodása alapján mindhárom kereső ismeri a canonical teget, amellyel pontosan meghatározható, hogy mely tartalom az eredeti, még ha azt több másik címről is elérhetővé tettük.

Most egy másik lehetőséget is biztosít a Google a webmesterek számára, hogy pontosabban is meghatározhassák, hogy mely paraméterek alatt elérhető tartalmak indexelhetőek és melyek nem (melyik szolgálja esetleg a sorba rendezést, vagy címkéket, stb). A Webmestereszközök felületén belül a Webhely-konfiguráció > Beállítások > Paraméterek kezelése címszó alatt paraméterek szerint egyenként meghatározható, hogy ne kövesse (feltérképezze) a kereső robot az aktuális paraméterrel rendelkező webcímeket. Segítségünkre szolgál, hogy a felületen a honlapunkon használt paraméterek is megjelennek, így akár rögtön eszünkbe is juthatnak a megfelelő nevek. Ilyesformán jelenleg 15 feltétel adható meg. A  hivatalos súgó oldal.

Hogy ne csak mindig a Google-ről legyen szó, a Yahoo hasonló megoldásáról is ejtenék pár szót. A Site Explorerbe való belépés után ha még nem adtad hozzá a listához (My Sites) a weboldalad, akkor tedd meg, majd a “Dynamic URLs” fülön adhatóak meg a paraméterek. A beállítás után a Yahoo robotjai átvizsgálják a weboldalt, majd automatikusan intézkednek az általunk megadottaknak megfelelően. A hivatalos súgó oldal.

Új weboldal bevezetése a keresők számára

A domain név kiválasztása, majd beregisztrálása, a tárhelyszolgáltatás megrendelése, majd a honlap elkészítése (vagy ezek tetszőleges variációja) csak az első lépés. Mindezek után akkor számíthatunk az ismerősökön túl elsősorban látogatókra, ha a keresők is ráharapnak rátalálnak honlapunkra.

  • Nulladik lépésként oldalunk mindenképpen legyen keresőbarát, valamint a meta tegek is legyenek kitöltve
  • Első lépésként érdemes beregisztrálni a Webmester Eszközökbe, a Yahoo Site Explorerbe és a Microsoft Live Webmaster Centerbe, hogy lássuk, hányadán áll az oldalunk a keresők szemével
  • Készítsük el az oldal sitemapját (oldaltérképét) és azt adjuk meg a keresőszolgáltatások webmestereknek szóló oldalain (van egy jó ingyenes eszköz is, amellyel max. 500 oldalas honlap sitemapját lehet elkészíteni, de a Google is rendelkezésre bocsát egy Python szkriptet erre a célra)
  • Honlapunk legyen a belső linkek segítségével könnyen átjárható, hiszen a kereső robotok csak így tudják rendesen feltérképezni oldalainkat
  • Küld be oldaladat a Google, a Live és a Yahoo számára
  • Érdemes minél több oldalról a saját oldalunkra linket kérni, így pl.  beregisztrálni a világ több nagyobb katalógusába is, mint pl. az Open Directoryba, vagy a Yahoo katalógusba, vagy más egyéb linkkatalógusokba
  • Azonban nem árt odafigyelni! A linkspammel, rossz szomszédsággal (büntetett weboldalról, vagy weboldalra linkeléssel), a vásárolt linkekkel és a túlzásba vitt linkcserékkel vigyázni kell!

A legtöbb esetben az eredmény 1-2 napon belül már látható, azonban néha 2-3 hetet is várni kell. A feltérképezés gyakorisága sok tényezőn múlik, mint pl., az oldalra mutató linkek, vagy az URL-címben szereplő PHP paraméterek száma, az oldal felépítése, a beküldött sitemap megléte, stb.
Ha mindennel végeztük, nem árt utána is járni, hogy milyen sikerrel jártunk…

  • Legegyszerűbben úgy győződhetünk meg a Google segítségével, hogy honlapunk mely oldalai szerepelnek az indexben, ha rákeresünk a következő kifejezésre:    site:enoldalamcime.hu
  • Megnézheted, mely oldalak linkelnek a tiédre:  link:enoldalamcime.hu
  • Valamint további információkhoz is juthatsz:   info:enoldalamcime.hu
  • A cache tartalmát is megtekintheted, az oldaladra vonatkozólag:  cache:enoldalamcime.hu
  • Sőt, ha azt gyanítod, hogy visszaélnek tartalmaiddal, ellenőrizheted ezt a    related:enoldalamcime.hu, vagy a CopySpace segítségével
  • Természetesen a webmester eszközök is tájékoztatást nyújtanak az indexelés állapotáról
  • Érdemes néhány, az oldalunk szempontjából specifikus kulcsszóra rákereseni, hogy azok milyen helyezéssel és szerepelnek-e már az indexben

Másrészt számít a domain életkora is. Szóval, egy pár hetes domaintől azért ne várj rögtön első helyet a találati rangsoron. PageRank értéket is csak jóval az indulás után kapsz.