Most akkor ragozzunk, vagy ne ragozzunk?

Nem is olyan rég merült fel az alábbi kérdés, amely úgy gondolom, hogy sok honlapgazda és keresőoptimalizálással foglalkozó szakember fejében is biztosan felmerült már:

Számos nyelvtani viszonyt amit a magyarban ragokkal fejezünk ki, az angolban különálló szavak segítségével juttatunk kifejezésre. Feltételezések szerint a keresők nem ismerik fel a kulcsszavak ragozott alakjait (mivel erre az angolban nincs is ekkora igény). Ezért van az, hogy a magyar nyelvű keresőoptimalizált honlapok szövegében érezhető a törekvés a kulcsszavak ragozatlan formájának használatára. Mindez csökkenti a felhasználói élményt, egyszersmind rombolja a használt magyar nyelvet. Több helyen is olvasni ajánlásként, hogy a ragokat tagekkel válasszuk le, hogy a keresők felismerjék a kulcsszavak ragozott alakjait. Kérdés azonban, hogy ezt a fajta technikát a Google csalásnak minősíti-e, vagy sem? Büntet-e érte vagy lehet használni probléma nélkül?

A válasz pedig: A Google sokat fejlődött a szótövezés területén (és még fog is) az elmúlt években, hiszen erre sok más nyelv esetében is nagy szükség van.  Az itt említett technikát (a tagek használatát a ragok leválasztására) semmiképpen nem javasolnám, mint ahogy a kulcsszavak ragozatlan formájának erőltetését sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.